איך להשקיע חכם בנדל"ן, זו השאלה ששואלים את עצמם משקיעי הנדל"ן המקצועיים, זוגות צעירים שידם לא משגת לרכוש דירה למגורים, אבל מעוניינים לרכוש נדל"ן או כל מי שיש לו הון לא גדול והוא מעוניין להכפיל אותו או אולי אפילו לשלש אותו באמצעות השקעות בנדל"ן.

אז אם גם אתם שואלים את עצמכם איך להשקיע חכם בנדל"ן ורוצים להבין מהי השקעת נדל"ן חכמה חשוב להבין שאין כללים המתאימים לכל המשקיעים. הבחירה בפרויקט או בנכס להשקעה תלויה בצרכים של המשקיע, ביעדים שלו וביכולות הפיננסיות שלו.

כעיקרון, במילים פשוטות השקעה חכמה בנדל"ן היא השקעה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר האפשרית עבור המשקיע. גובה התשואה יחסית להשקעה זה מה שיקבע האם ההשקעה היא כדאית וחכמה או שלא.

במאמר זה נלמד איך להשקיע חכם בנדל"ן, באיזה סוג של השקעת נדל"ן כדאי לבחור ומהם אפיקי ההשקעה החכמים לשנת 2022

בואו ללמוד איך להשקיע חכם בנדל"ן

לעתים נדמה לנו כי השקעות נדל"ן מתאימות רק לאנשים עשירים, אבל לא. גם אנשים בעלי הון התחלתי נמוך יכולים להצליח בהשקעות נדל"ן אם הם ילמדו איך להשקיע חכם בנדל"ן. הבנת שוק הנדל"ן יכולה להבטיח לכל אחד עתיד כלכלי טוב יותר.

כדי להשקיע בנדל"ן צריך הון התחלתי, אבל הוא לא חייב להיות במיליונים ולא תמיד כדאי לשקוע בהלוואות או במשכנתאות גבוהות, יקרות ולא משתלמות. אם תתרחקו ממרכז הארץ ותגיעו לאזורי הפריפריה תוכלו למצוא השקעות נדל"ן במחירים אטרקטיביים ובהון עצמי נמוך, יחסית, כמו לדוגמה במתחם האקליפטוסים בקריית אתא הנחשב לאחת מהשקעות הנדל"ן האטרקטיביות. קריית אתא היא אינה במרכז הארץ, אך היא נמצאת בסמיכות לעורקי תחבורה ראשיים המקצרים את הדרך אל המרכז. מתחם זה ומתחמים נוספים הנבנים באזורי הפריפריה נותנים לנו מענה לשאלה הפופולארית איך להשקיע חכם בנדל"ן.

דרך נוספת היא לחפש דירה באזורים הנמצאים בתהליכי התחדשות עירונית כדי שהערך הכספי של ההשקעה יעלה בעתיד בעשרות אחוזים בעתיד .

רכישה של נכס מסחרי להשקעה היא גם תשובה מצוינת לשאלה איך להשקיע חכם בנדל"ן.  התשואה של נדל"ן מסחרי גבוהה מהתשואה של נדל"ן למגורים. בעוד שהתשואה של נדל"ן למגורים עומדת על שלושה עד ארבעה אחוזים בשנה, התשואה מנדל"ן מסחרי יכולה להגיע גם לשמונה אחוזים בשנה. ויתרון נוסף, חוזי השכירות בנדל"ן המסחרי, בדרך כלל, ארוכים יותר מאשר חוזי השכירות למגורים, גורם המעניק ביטחון ויציבות למשקיע.

חשוב לשקלל את כל ההוצאות הנדרשות לקניית הנכס ולדעת מה יהיה גובה הרכישה הסופי. יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כמו שכר טרחת עורך הדין, שכר הטרחה של המתווך, אם יש מתווך בעסקה, מיסים כמו מס רכישה, ומס שבח והיטל השבחה, מיסים שתידרשו לשלם כאשר תמכרו את הדירה. אם קניתם דירה חדשה יש לקחת בחשבון את עלות המע"מ ואת מדד תשומות הבנייה העלול לעלות את המחיר של הדירה. רק אחרי שתשקללו את כל ההוצאות תוכלו לדעת האם עסקת הנדל"ן העומדת לפניכם היא אכן עסקה חכמה ואטרקטיבית, או שלא.

אם אין לכם הון עצמי לרכישת הנכס, אך אתם מתעקשים להתחבר אל משקיעי הנדל"ן גם במחיר של נטילת משכנתא אתם חייבים לבדוק את המסלולים השונים של המשכנתאות. השוני בין המסלולים השונים בא לידי ביטוי בסוגים שונים של ריביות, בהצמדה למדד, לדולר או לאירו ועוד. רק אחרי שתלמדו כמה תעלה לכם המשכנתא ומה יהיה גובה החזר החודשי, תוכלו לדעת האם ההשקעה עדיין אטרקטיבית עבורכם.

לקחתם משכנתא, התשובה הנכונה לשאלה איך להשקיע חכם בנדל"ן היא שכל עוד הצפי של התשואה החודשית מדמי השכירות גבוה יותר מההחזר החודשי לתשלום המשכנתא, זו השקעה חכמה מאחר ובעוד מספר שנים יהיה לכם נכס נדל"ני מניב בלי שהצטרכתם לשלם עבורו כל חודש מכיסכם.

איך להשקיע חכם בנדל"ן – מהם אפיקי ההשקעה החכמים בשנת 2022

אם יש לכם הון עצמי, קניית דירה המיועדת להשכרה נחשבת להשקעה חכמה, סולידית ומומלצת בשל הסיכון הנמוך, יחסית, של ההשקעה והתשואה החודשית, דמי השכירות, שתקבלו מהנכס.

כדאי לדעת שקניית דירה מיד שנייה תניב פחות רווח מאשר קניית דירה על הנייר, אך היא מפחיתה את רמת הסיכון מהעסקה מאחר והנכס כבר קיים וכבר מחר תוכלו ליהנות מהכנסה חודשית.

השקעה בקרקעות העומדות לפני שינוי ייעוד של הקרקע. רכישה של אדמה חקלאית הצפויה לעבור תהליכי הפשרה למגורים או למסחר עשויה לטמון בחובה תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים. זוהי השקעה לטווח ארוך, השקעה שבה רמת הסיכון גבוהה יחסית להשקעה בדירה למגורים.

קנייה של משרדים להשקעה נחשבת לעסקה עם תשואה גבוהה יותר מאשר קניית נדל"ן למגורים.

לסיכום, איך להשקיע חכם בנדל"ן? – ללמוד היטב את מאפייני ההשקעה

השקעות בשוק הנדל"ן נחשבות להשקעות חכמות, אטרקטיביות ובעלות סיכון נמוך יותר מהשקעות אחרות, אך כדי להצליח בהן יש ללמוד היטב את מאפייני העסקה, את רמת הסיכון, את הצפי לתשואה החודשית ואת הפוטנציאל להשבחה של  ערך הנכס.

 שאלות ותשובות על איך להשקיע חכם בנדל"ן

יש לי הכנסה ממוצעת ואני רוצה להשקיע בנדל"ן איך אדע איך להשקיע חכם בנדל"ן?

תשובה: השקעות נדל"ן אינן מיועדות רק לאנשים מצליחים ועשירים, גם בעלי הכנסה ממוצעת יכולים ליהנות מהשקעה אטרקטיבית אם הם ישקיעו וילמדו להבין את שוק הנדל"ן.

יש לי הון התחלתי נמוך, אני רוצה להשקיע בנדל"ן אבל לא יודע איך להשקיע חכם בנדל"ן.

תשובה: שוק הנדל"ן מציע אפשרויות השקעה גם לבעלי הון התחלתי נמוך. השקעה חכמה בנדל"ן היא השקעה שתשביח את הנכס ותניב תשואה חודשית. אם אתה נוטל משכנתא לצורכי הרכישה חשוב להקפיד שגובה ההחזר החודשי לא יהיה גבוה יותר מדמי השכירות שיניב הנכס.   

חיפשתי חומר ברשת כדי להבין איך להשקיע חכם בנדל"ן ונתקלתי בהשקעה בקרקע חקלאית. האם זו השקעה כדאית?

תשובה: השקעה בקרקע חקלאית עשויה להיות השקעה אטרקטיבית ביותר, אך במספר תנאים. חשוב לבדוק האם הקרקע עומדת לפני הליך של שינוי ייעוד מקרקע חקלאית לקרקע למגורים או למסחר, האם מאחורי הרצון לשינוי הייעוד עומד גוף חזק שדוחף את הפרויקט כמו למשל הרשות המקומית ועוד, והאם הקרקע המיועדת לשינוי הייעוד נמצאת באזור אטרקטיבי ועוד.

איך להשקיע חכם בנדל"ן?

תשובה: השקעה חכמה בנדל"ן היא השקעה שתניב למשקיע את התשואה הגבוהה ביותר.