כדי לענות על השאלה איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023, כדאי להתבונן על ההשקעות המוצלחות והמניבות של השנים הקודמות ומהן להסיק את המסקנה איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023.

הקרקעות המאושרות לבנייה בערים המבוקשות הולכת ומתמעטות, ומי שמבין את עליית הערך של הקרקעות לא מתחבט רק בשאלה איפה לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023 , אלא גם היכן אפשר להרוויח את התשואה הגבוהה ביותר מבין כל הקרקעות המוצעות למכירה ומה חשוב לבדוק לפני הרכישה כדי לצמצם את הסיכונים.

במאמר זה נדון, איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023, נדון בפרויקטים האטרקטיביים בשנים הקודמות והאם ההצלחה שלהם יכולה ללמד גם על ההצלחה בשנת 2023 ונסקור את הבדיקות שיש לעשות כדי למקסם את סיכויי ההצלחה.

איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023 – מהם הפרויקטים המובילים בשוק?

אנשים זקוקים לבתים והשוק לא עומד בקצב הביקוש. אחד הפתרונות הוא שינויי ייעוד של קרקעות, מקרקע חקלאית לקרקע למגורים. קרקעות רבות המוגדרות כקרקעות לחקלאות נמצאות בהליכי הפשרה מתקדמים. רכישה של קרקע חקלאית הנמצאת בעיצומו של תהליך שינויי הייעוד או קרקע שעתידה לעבור שינוי ייעוד עשויה להניב למשקיעים רווחים גבוהים על ההון שהם השקיעו.

 בשנת 2020, 2021 ו- 2022 ראינו פרויקטים רבים שכבר הניבו למשקיעים תשואה נאה ועתידים להמשיך להניב תשואה גבוהה גם בשנת 2023. לכל הפרויקטים יש מכנה משותף, הם נמצאים באזורי ביקוש, הם סמוכים לעורקי תחבורה ראשיים, למוסדות חינוך, למקומות עבודה, למרכזים מסחריים ומאחורי הפרויקטים המצליחים עומדות חברות אמינות, מקצועיות וותיקות. 

איפה אפשר לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023 – הנה כמה השקעות אטרקטיביות

בראשון לציון מוצעים למכירה שני פרויקטים שמושכים משקיעים רבים, מתחם ה- 1000 ומתחם ה- 2000.

מתחם ה- 1000 בראשון לציון הוא אחד הפרויקטים הלוהטים והמיוחדים ששוק הנדל"ן מציע למשקיעים. זהו מתחם שהצלחתו אינה מוטלת בספק, המתחם מכיל יתרונות נדל"ניים רבים ומבין כולם היתרון הבולט הוא המיקום. המתחם נמצא בסמיכות לעורקי תחבורה ראשיים, בסמיכות לקווי הרכבת הקלה העתידית והוא קרוב אל חוף הים. בשנת 2022  הפרויקט משך אוכלוסייה צעירה ואיכותית שחיפשה השקעה אטרקטיבית ואיכות חיים גבוהה ומומחי הנדל"ן מעריכים כי גם בשנת 2023  מתחם האלף יהיה בין הצלחות הנדל"ן הבולטות.

מתחם ה- 2000 הוא האח הקטן של מתחם האלף הנחשב לסיפור הצלחה. הוא נמצא בחלקת הקרקע אחרונה במערב העיר ראשון לציון ומתאים לכל משקיע נדל"ן שמתלבט בשאלה איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023.

סיפור הצלחה נוסף של השקעה אטרקטיבית הוא מתחם ח- 500 בחולון. המתחם פרוס על פני שטח של למעלה מארבעת אלפי דונם בסמיכות לשכונת מגורים מצליחה. במתחם עתידות להיבנות שכונות מגורים, שטחי תעסוקה, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים ירוקים.

אי אפשר לענות על השאלה איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023 בלי להזכיר שני מתחמים נוספים, מתחם האקליפטוס בקריית אתא ופרויקט רובע הים בחדרה.  שני הפרויקטים אומנם לא נמצאים במרכז הארץ, אבל הם נהנים מקרבה לעורקי תחבורה ראשיים כמו כביש שש, כביש ארבע, כביש שתיים, עורקי תחבורה אשר מקצרים משמעותית את המרחק מגוש דן. שני הפרויקטים מציעים איכות חיים, וגב של חברה מקצועית, "חברת שבירולנד" אשר עוסקת בהצלחה בהשבחה ובקדום של פרויקטים באזורי ביקוש.

 רוצים להשקיע בהצלחה – אלו הגורמים שחשוב לבדוק לפני הרכישה

השקעה בקרקעות עשויה להניב תשואות גבוהות, אך יש בה גם סיכונים. כדי להימנע מסיכונים חשוב לערוך מספר בדיקות לפני שרוכשים את הקרקע.

חשוב לבדוק מי הבעלים של הקרקע

האם אלו בעלים פרטים או מנהל מקרקעי ישראל. מנהל מקרקעי ישראל אינו מציע קרקעות למכירה, אלא רק להחכרה ובכל מצב שבו תרצו לבצע שינויים כמו הפשרה או מכירה ועוד, תידרשו לאישור של המנהל.

יש לבדוק מהו הסטטוס של הקרקע

האם הקרקע כבר עברה תהליכי הפשרה והיא מאושרת לבנייה או שהיא בעיצומו של תהליך ההפשרה, ואם כן באיזה שלב בתהליך היא נמצאת. כדאי לדעת שככל שהקרקע נמצאת בשלבים מוקדמים של תהליך ההפשרה, הרווחים העתידים בעת מימוש ההשקעה יהיו גבוהים יותר, אך מנגד גם רמת הסיכון של ההשקעה גבוהה יותר.

חשוב לבדוק מהו התכנון הצפוי לקרקע

האם הקרקע מוגדרת כקרקע צהובה, כלומר קרקע המיועדת למרקם עירוני, האם היא נמצאת סמוך למקומות יישוב מבוקשים, האם הקרקע עברה הפקעה ואם כן באיזה חלק, האם יש גורם חזק כמו, למשל, הרשות המקומית המעוניין לדחוף את הקרקע להפשרה, ואם הקרקע זמינה לבנייה יש לבדוק מהם אחוזי הבנייה המאושרים, כמה יחידות דיור ועוד.

כדי לשקלל את התשואה העתידית חשוב לבדוק מהן העלויות הנוספות המוטלות על הקרקע. האם יש צורך לשלם מס השבחה, מס רכישה, האם על הקרקע מוטלים היטלי פיתוח שאותם יש לשלם לרשות המקומית, מהו סוג הקרקע, האם יש צורך בעלויות גבוהות כדי להכשיר אותה לבנייה ועוד.

חשוב לבדוק האם על הקרקע לא מוטלים שעבודים ועיקולים.

לסיכום, מהם הגורמים שיענו על השאלה איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023?

כדי לקבל אינדיקציה על הגורמים שיביאו להצלחה בהשקעת נדל"ן אטרקטיבית יש לבדוק שני גורמים עיקריים, האחד, בדיקות שיש לבצע כדי למרב את ההצלחה והשני, מהם הפרויקטים שהצליחו בשנים קודמות ומהם הסיכויים שהן יניבו תשואה גבוהה גם בשנת 2023.

שאלות נפוצות של משקיעים ותשובות

 שאלה: מהם הבדיקות שיש לבדוק כדי לדעת איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023?

תשובה: חשוב לבדוק את המיקום, את הסטטוס של הקרקע, את המצב התכנוני שלה ואת המצב המשפטי.

שאלה: איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023?

תשובה: מומלץ לעקוב אחרי פרויקטים שרשמו הצלחה נדל"נית בשנים קודמות ולבדוק מהם סיכויי ההצלחה לשנת 2023.

שאלה: איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023?

תשובה: גם בשנת 2023 כמו בשנים הקודמות חשוב לרכוש קרקעות מחברה ותיקה שצברה ניסיון ביכולת לאתר עסקאות מניבות ויכולה להציג פרויקטים שהניבו תשואה גבוהה למשקיעים.

שאלה: איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה בשנת 2023 ומהם הגורמים שישפיעו על הצלחת העסקה?

תשובה: עסקה מוצלחת תלויה בתזמון ובמיקום. מומלץ לרכוש קרקעות הנמצאות באזורי ביקוש ובסמוך לעורקי תחבורה מרכזיים וככל שקונים את הקרקע בשלבים המוקדמים של תהליך ההפשרה, כך גם הרווחים יהיו גבוהים יותר.