10 דברים שחייבים לדעת לפני שמתחילים

אתם יושבים במפגש חברתי עם יין וגבינות ואחד החברים מספר על המורה ההיא בתיכון שרכשה עכשיו שתי דירות להשקעה בצפון, השיחה ממשיכה ואתם עדיין באותה נקודה, ספק תוהים בינכם לבין עצמכם כיצד זה יתכן ואולי טיפה מקנאים – המורה קנתה דירות להשקעה? מאיפה הכסף? איך זה שאנחנו שומעים כל הזמן על עוד ועוד אנשים שרוכשים נכסי נדל"ן להשקעה ואנחנו שמרויחים לא פחות מהם ובטוח מוצלחים יותר עדיין תקועים עם החסכון הקטן בבנק שמניב תשואה אפסית.

הבשורות הטובות הן שגם אתם יכולים, השקעות בנדל"ן בשנת 2022 זמינות כמעט לכל שהצליח לצבור הון מינימלי ומעוניין ליצור לעצמו בטחון כלכלי לעתיד ורווחה כלכלית משמעותית לאורך זמן, חלקנו מתכננים אפילו לתכנן מה נשאיר לדורות הבאים, ובכל זאת חשוב לומר שגם כאשר מדובר בתחום השקעות יציב ויחסית בטוח לאורך זמן, גם בנדל"ן  ניתן ליפול ולהפסיד אם מתנהלים בצורה לא נכונה.

חברים, אנחנו בעידן המידע שחופשי לכל ואין ספק שזוהי הזדמנות לכל אחד ואחת מאתנו להבין יותר ולבחור אפיקי השקעה אטרקטיביים עבורו, מסיבה זאת במיוחד חשוב לקרוא ולהבין את המשמעויות של השקעה בנדל"ן  לפני שמקבלים החלטות.

הנה, במיוחד בשבילכן ובשבילכם 10 דברים שחשוב מאד לדעת לפני שמשקיעים בנדל"ן :

א. טוב מראה עיניים – מכונית לא הייתם קונים בלי לראות קודם ( שלא לדבר על נהיגת נסיון כמובן ) לא כל שכן נכס נדל"ן ששווה פי כמה.

ב. למרחק יש משמעות – בין אם תהיו אלו שנותנים מענה לשוכר או שתשכרו חברת ניהול, קחו בחשבון שנסיעות לנכס שלכם הם חלק מלהיות בעלי דירה עם שוכרים.

ג. הסביבה והשירותים בשכונה – אתם אולי מתייחסים לדירה כהשקעה כספית אבל אנשים אמיתיים יחיו בה ויגדלו בה ילדים, שכונות טובות הם אלו שגדל הביקוש לחיות בהם ובהתאם הצמיחה בהכנסה שלכם משכר דירה והתשואה על ההשקעה.

ד. סה"כ ההוצאות שלכם – הגדולות והקטנות, הגלויות ואלו שפחות, דאגו לקבל את המידע המלא על סכום הכסף המלא שתדרשו להוציא לטובת ההשקעה.

ה. ליווי משפטי – הנטיה שלנו לחשוב שהכל יהיה בסדר לא מתאימה להשקעות נדל"ן שיש בהן לא מעט מורכבות. גם בקשת "טובה"  מהשכן עורך דין שיציץ בהסכם לא מתאים למי שרוצה להתעסק בנדל"ן.

ו. מיסים – תשובה מוסמכת לגבי המיסים שתדרשו לשלם הם חלק ממה שאתם נדרשים לעשות כאשר אתם מתחילים להשקיע בנדל"ן ובמיוחד שמדובר ברכישה של יותר מדירה אחת.

ז. בטחונות וערבות – החקיקה בישראל מגינה בצורה די טובה על רוכשי דירות ועדיין היו לא מעט מקרים מצערים בשנים האחרונות. ראו סעיף ה' ודאגו היטב להיות מוגנים.

ח. לא להסתנוור ממצגות שיווקיות – אמנם אין שום דבר רע בשיווק מצוין ובמקרים רבים יש הלימה בין רצינות החברה להשקעה השיווקית אבל כאן בדיוק המקום להתעמק אל מה שמאחורי המילים היפות והתמונות הצבעוניות ולוודא שהמהות תואמת את המצגת השיווקית.

ט. לסמוך על האינטואיציה עד גבול מסויים – אם יש לכם תחושות חיוביות ואתם מרגישים אמון כלפי האנשים בחברת הנדל"ן, זה מצוין. אם משהו לא מסתדר לכם, אולי שווה לשקול שוב את הבחירה.

י. לזכור שאחרי ההשקעה הראשונה תגיע ככל הנראה ההשקעה הבאה. להיות קשובים ולא להתבייש ללמוד, ללא לקפוץ מעל הפופיק בסכומי ההשקעה והמשכנתא ובעיקר, לבחור את הפרטנרים הנכונים.

בהצלחה בהשקעה הראשונה שלכם בנדל"ן, אנחנו משוכנעים שאם תפעלו נכון אתם בדרך לפריצת דרך כלכלית משמעותית.