השקעות קטנות בנדלן כמו כל השקעה בנכסים נדל"ניים מעניקות לרוכש שקט וביטחון בידיעה שהנכס שרכש הוא נכס ממשי שתמיד אפשר יהיה לממש אותו ברווח או לפחות במחיר הקנייה, וזאת בשונה מהשקעות בשוק ההון, למשל, שבשנה אחת לא מוצלחת בשוק ההון אפשר לאבד חלק ניכר מסכום ההשקעה.

המטרה של השקעות קטנות בנדלן היא לרכוש נכס נדלני במחיר נמוך, במינימום של סיכון אך ליצור תשואה קבועה וגבוהה יחסית לסכום ההשקעה.

כדי להכיר את השוק של ההשקעות הקטנות בנדלן פנינו אל מומחי שיווק מובילים בתחום, שאלנו אותם שאלות והם ענו לנו תשובות.

השקעות קטנות בנדלן – אתם שואלים, המומחים עונים

מהם היתרונות של השקעות קטנות בנדלן?

תשובה: השקעות קטנות בנדלן מגלמות מספר יתרונות משמעותיים. ראשית, ההשקעה לא חייבת להיות השקעה בסכומי כסף גבוהים. גם במחירים של בין מאתיים אלף שקלים ועד לחצי מיליון שקלים תוכלו לאתר הזדמנויות נפלאות של השקעות קטנות בנדלן. לעתים תצטרכו להוסיף על סכום הכסף הראשוני גם משכנתא, אך קחו בחשבון שהשכרת הדירה תכסה את גובה המשכנתא, וכשתסיימו לשלם את המשכנתא, תיהנו מהכנסה שוטפת וקבועה.

שנית: השקעות קטנות בנדלן מתאימות הן לטווח הארוך והן לטווח הקצר. אם תחפשו השקעה לטווח קצר מומלץ לרכוש דירה במחיר זול, להשכיר אותה וליהנות מדמי השכירות, אם תחפשו השקעה לטווח ארוך, השקעה בקרקעות חקלאיות העומדות לפני שינוי ייעוד מתאימה לכם.

כשאומרים השקעות קטנות בנדלן, על אילו סכומי כסף מדברים?

תשובה: השקעות קטנות בנדלן מתייחסות בדרך כלל להשקעה כספית שבין מאה אלף שקלים ועד לחצי מיליון שקלים. על הכסף "שהבאתם מהבית" תוכלו לקחת משכנתא וליהנות מנכס נדלן שיניב לכם תשואה יפה.

מה עדיף לרכוש נכס בפריפריה או במרכז הארץ?

תשובה: במרכז הארץ קשה למצוא השקעות קטנות בנדלן ומחירי הנדלן במרכז גבוהים באופן משמעותי, בדרך כלל, מאשר מחירי הנדלן בפריפריה. במקומות רבים בפריפריה אפשר עדיין למצוא נכסים אטרקטיביים במחירים של עד חצי מיליון שקלים ואם תחפשו היטב תוכלו למצוא בפריפריה נכסים אפילו במחירים נמוכים יותר.

הפריפריה לא חייבת להיות תמיד רחוקה, קחו למשל את מתחם האקליפטוסים בקריית אתא. קריית אתא אומנם נחשבת לרחוקה מהמרכז, אך משפחות רבות ומשקיעי נדל"ן מחפשים השקעות נדלן בקריה בשל העובדה שהקריה מציעה מוסדות לימוד מצוינים, איכות חיים ונמצאת סמוך לעורקי תנועה מרכזיים המקצרים את המרחק למרכז הארץ.

אנחנו מחפשים השקעות קטנות בנדלן. מהם האופציות להשקעות מסוג זה?

תשובה: מומלץ לחפש השקעות בפרויקטים מתפתחים, אפילו במרכז הארץ. בפרויקטים מתפתחים תוכלו לרכוש נדלן להשקעה במחיר של כמה מאות אלפי שקלים. דוגמה מצוינת לפרויקט מתפתח היא השקעה במתחם ה- 2000 בראשון לציון. אם יש לכם אורך נשימה תוכלו לרכוש נדל"ן במחיר נמוך עם סיכויים מצוינים לתשואה גבוהה בעתיד. במתחם האלפיים תוכלו לבחור בין השקעה בנדלן למגורים או בין השקעה של נדלן למסחר, בכל סוג של השקעה תיהנו מתשואה גבוהה, בעוד מספר שנים, בהשקעה קטנה.

אם אתם מחפשים אופציות נוספות של השקעות נדלן קטנות, תוכלו לבחור באופציה של השקעה בקרקע חקלאית המיועדת להפשרה. אמנם, השקעה בקרקע חקלאית הוא תחום הדורש הבנה, ידע ויכולת של מחקר וניתוח של האפשרויות השונות, אך אם אינכם מבינים בתחום תוכלו לפנות אל חברת בעלת מוניטין בתחום שתסייע לכם לאתר את הקרקע החקלאית המתאימה לכם ביותר.

אופציה נוספת של השקעות קטנות בנדלן היא האופציה של רכישת נכסים מסחריים. סכומי הכסף הנדרשים להשקעה בנכסים מסחריים נמוכים יחסית לסכומי הכסף הנדרשים להשקעה בנדלן למגורים. גם במחיר של כמה מאות אלפי שקלים תוכלו לרכוש נכס מסחרי שיניב לכם תשואה גבוהה. אך שימו לב, חשוב לרכוש נכסים מסחריים באזורי מסחר פעילים ורבי תנועה במרכז הארץ או גם בפריפריה.

מה פירוש המושג "עסקת פיליפ"?

תשובה: עסקת פיליפ היא עסקה המכונה גם עסקת אקזיט. עסקת פיליפ היא אחת העסקאות האהובה על המשקיעים המחפשים השקעות נדלן קטנות. בעסקה זו אתם קונים נכס נדלני במחירים נמוכים יחסית, משקיעים ומשביחים את הנכס ומוכרים אותו בתוך זמן קצר ברווחים גבוהים. כאשר אתם מחפשים עסקת פיליפ כדאי לאתר הזדמנויות של דירות ישנות העומדות בפני פרויקטים של פינוי בינוי או דירות ישנות ומוזנחות הנמצאות באזורי ביקוש.

 

 יש לי סכום כסף של כמה מאות אלפי שקלים, מה עדיף לחפש השקעות נדלן קטנות או להשקיע בשוק ההון?  

תשובה: להשקעה בשוק ההון יש מספר יתרונות והמרכזי שבהם הוא הנזילות של הכסף. אך לצד היתרונות יש חסרונות, שוק המניות הוא שוק תנודתי, היום הוא עולה ומחר הוא עלול לרדת והשקעה בשוק ההון אינה מעניקה שקט וביטחון מתוך ידיעה שהכסף שלכם נמצא בערוץ השקעה סולידי ובטוח, יחסית.

בניגוד לשוק ההון, שוק הנדלן אינו שוק המאופיין בתנודתיות רבה ובעשורים האחרונים הוא  נהנה רק מעליות ללא ירידות. בנוסף, בשוק הנדל"ן אתם יכולים ליהנות ממינוף בנקאי באמצעות משכנתאות, מינוף שלא קיים כמעט בשוק ההון. בכל קנייה של נכס נדל"ן אפשר לקבל מינוף של עד שישים אחוז מגובה הנכס וגם אם אין לכם כסף נזיל בחשבון הבנק, הודות למינוף תוכלו לאתר הזדמנויות רבות של השקעות קטנות בנדל"ן.  

  לסיכום: השקעות קטנות בנדלן – זו מציאות או חלום?

 זו מציאות, בהחלט, מציאות! תתפלאו, אבל בשוק הנדל"ן אפשר למצוא הזדמנויות שיאפשרו לכם לרכוש נכסי נדל"ן גם במחירים נמוכים. משקיעי הנדל"ן המקצועיים אוהבים  לחפש, ולמצוא, השקעות קטנות בנדל"ן. עומדים בפניהם מספר תחומים כמו השקעה בנכסים מסחריים, השקעה בנכסים בפריפריה או השקעה בקרקעות חקלאיות לפני הפשרה. כל תחום של השקעה מציע מגוון גדול של אפשרויות להשקעות קטנות בנדל"ן.  

פשרה. כל תחום של השקעה מציע מגוון גדול של אפשרויות להשקעות קטנות בנדל"ן.