משרדים קטנים למכירה מתאימים לכל מי שמעונין לספק לעצמו נכסים מניבים והכנסה חודשית קבועה. השקעת נדל"ן במשרדים הפכה להיות טרנד לוהט ואחרי הצטננות ההשקעה בשוק הנדל"ן למגורים, משרדים קטנים למכירה, הם הדבר הבא!

התמורות האחרונות בשוק הנדל"ן למגורים, מס הרכישה שקפץ והיוזמה להטלת מס על דירה שלישית להשקעה לא מטיבים עם שוק הנדל"ן למגורים, ורבים מהמשקיעים מחפשים משרדים להשקעה. אם תדעו לבחור את המשרד הנכון, את האזור הנכון ואיך למצוא את השוכר המתאים תוכלו ליהנות מהכנסה נהדרת לאורך שנים רבות.

בהיעדר אלטרנטיבות אחרות למשקיעי הנדל"ן בשל מחירי הדירות הגבוהים, משקיעים רבים  עברו להשקיע בנדל"ן מסחרי מניב, בעיקר במשרדים להשכרה.

במאמר זה נדבר על האטרקטיביות של משרדים קטנים למכירה, למה כדאי להשקיע בהם ואיפה מומלץ לרכוש משרד להשקעה.

למה כדאי להשקיע במשרדים קטנים למכירה?

השקעה במשרדים מניבה תשואה טובה יותר מאשר השקעה במגורים. בעוד שהתשואה מנדל"ן למגורים עומדת על בין שלושה לחמישה אחוז בממוצע לשנה, התשואה מנדל"ן מסחרי עומדת על שמונה אחוזים בממוצע לשנה.

רכישה של משרדים קטנים הם הדובדבן שבעסקאות הנדל"ן. כדי להשקיע ברכישת משרד אתם לא נדרשים להביא מהבית הון התחלתי גבוה ולקחת משכנתא ענקית שאותה תידרשו לשלם במשך שלושים שנה עד שתכסו את ההשקעה. המחיר של משרדים קטנים למכירה באזור המרכז, למשל, נמוך משמעותית מאשר קניית דירה באזור המרכז, אבל דמי השכירות שתקבלו מהשכרת המשרד עשויים להיות גבוהים יותר מאשר דמי השכירות מדירה למגורים. הנתונים מלמדים כי ההכנסה ממשרדים מניבה לעתים הכנסה גבוהה פי שניים מאשר הכנסה מדירת מגורים.

השקעה במשרדים קטנים נמוכה היא השקעה בעלת סיכון נמוך. כאשר תציעו את המשרד להשכרה, אין כמעט מצב שלא תצליחו להשכיר אותו. הביקוש למשרדים להשכרה עולה על ההיצע וגם לאחר מגפת הקורונה, שבה רבים עברו לעבוד בבית, רוב המשרדים הנמצאים "באזורים הנכונים" נהנים מתפוסה מלאה. אמנם, מחירי הקנייה של המשרדים אינם מטפסים במהירות כמו שקרה בשנים האחרונות בשוק הנדל"ן למגורים, אך התשואות  החודשיות יציבות וגבוהות פי שניים מנדל"ן למגורים.

רכישה של משרדים קטנים למכירה אינה דורשת הון התחלתי גבוה. יש לכם חצי מיליון שקל עד מיליון שקל, כנראה שתצליחו לקנות משרדים להשקעה באזורים רבים בארץ בלי להזדקק להלוואה או למשכנתא.

משרדים קטנים למכירה – איפה כדאי לרכוש משרד?

מסקירת שוק המשרדים בישראל 2022 עולה התמונה כי מרכז הארץ הוא המקום המבוקש ביותר למשרדים. הסבירות שלא יהיה צורך במשרדים במרכז הארץ קטנה מאוד וממעטת את הסיכון שברכישת המשרדים במרכז עד למינימום.

כותרות העיתונים מכריזות כי 10,000 מטר של משרדים נמכרו במתחם האלף בראשון לציון וזו רק התחלה, וזה לא מפליא! קניית משרד בפרויקטים הנמצאים בהקמה באזורים אטרקטיביים היא השקעה מצוינת אשר תביא רווח כפול למשקיע, גם מחירי המשרדים במתחמים אלו עשויים לעלות בחדות וגם הביקוש הרב יניב תשואה חודשית גבוהה מדמי השכירות העתידיים.

קניית משרדים להשקעה אטרקטיבית גם בפריפריה, אך חשוב לבדוק שהמשרד ממוקם במקום שוקק והומה אדם, מקום שהגישה אליו נוחה וקלה.

השקעה בקנייה חכמה של משרדים קטנים למכירה אינה נמדדת רק במיקום הגיאוגרפי, אלא גם לפי מאפייני הבניין. חשוב לשים לב לפרמטרים נוספים כמו כמה מעליות יש בבניין, האם לובי הכניסה הוא רחב ידיים ומרשים ומהו "יחסי ברוטו נטו", שזה היחס שבין שטח המשרד לבין החללים הציבוריים שבבניין. "יחסי ברוטו נטו" משפיעים על האטרקטיביות של המשרד ועל גובה דמי השכירות שתקבלו. רצוי מאוד למצוא משרד להשקעה שבו יחסי הברוטו נטו עובדים לטובת המשקיע.

משרדים קטנים למכירה – למה חשוב לשים לב לפני שרוכשים משרד?

מיקום המשרד – כאשר אתם קונים משרד להשקעה חשוב לשים לב כי המשרד נמצא  באזור שבו מתקיימת פעילות עסקית, רצוי במרכז העיר. לא מומלץ לרכוש משרד באזורי תעשייה מאחר והמיקום מגביל את האפשרויות להשכרת המשרד. לא כל אחד, כמו רופאים או עורכי דין לדוגמה, ישכרו משרדים הנמצאים באזורי תעשייה בשולי העיר.

דמי השכירות הצפויים – לפני שאתם רוכשים משרד מומלץ לעשות סקר שווקים ולבדוק מהי גובה התשואה הצפויה. ככל שהמשרד נמצא באזור מרכזי יותר, כך דמי השכירות יהיו גבוהים יותר.

מקומות חניה – משרד ללא מקומות חניה מסודרים הוא משרד שיהיה קשה להשכיר. חשוב לבדוק האם בקרבת המשרד אין קושי במציאת חניה או שיש בקרבת המשרד חניון המכיל מספר גבוה של חניות.

ניהול ואחזקה – במגדלי משרדים רבים מועסקים חברות האחראיות על הניהול והאחזקה של המשרדים. במקומות אלו יש לקחת בחשבון את העלויות הכספיות שדורשות חברות הניהול ולקזז אותם מהתשואה השוטפת. במקומות רבים חברות הניהול גם אחריות למציאת שוכרים, עובדה שתחסוך לכם זמן יקר וכאבי ראש בחיפוש אחרי שוכרים. לכן, לפני שאתם רוכשים משרד במגדלי משרדים חשוב לבדוק באיזה אופן יתנהל הבניין.

 לסיכום, בשנים האחרונות, לאן שלא נסתכל נראה משרדים קטנים למכירה!

הביקוש הגבוה לרכישת משרדים למכירה האיץ את בניית המשרדים בכל הארץ. המשקיעים במשרדים נהנים מתשואות גבוהות יותר מאשר בשוק הנדל"ן למגורים, ומהשקעה בטוחה ויציבה.

שאלות ותשובות משרדים קטנים למכירה

שאלה: האם השקעה במשרדים קטנים למכירה אטרקטיבית גם בשנת 2022?

תשובה: באופן עקרוני כן, אך כמובן שיש לשקול כל מקרה לגופו. התשובה לשאלה הזו תלויה במיקום של המשרד, ברכישה של משרד מוכן או משרד בבנייה, במחיר של המשרד, בצפי לתשואה החודשים ובהון ההתחלתי שיש למשקיע.

שאלה: מהי המגמה הצפויה של משרדים קטנים למכירה והאם המחירים ימשיכו לעלות?

תשובה: גם בטווח הקצר ובמיוחד בטווח הארוך צפויה עלייה במחירי המשרדים ובתשואה שהם מניבים. בשנת 2022 אנחנו עדים להתייצבות שוק המשרדים ולעלייה בביקוש כמו בתקופה שלפני הקורונה. חשוב לזכור כי כאשר קונים משרד למכירה נהנים גם מעליית הערך של המשרד וגם מהתשואה החודשית שהוא מניב.

שאלה: כאשר רוכשים משרדים קטנים למכירה האם חשוב שתהיה חניה על יד המשרד?

תשובה: בהחלט. משרדים ללא חניה הם משרדים שקשה מאוד להשכיר אותם. לא מומלץ לרכוש משרד ללא חניה מסודרת פרטית או בקרבת מקום.

שאלה: בפרויקט של משרדים קטנים למכירה, באיזה שלב מומלץ להיכנס לעסקה?

תשובה: כאשר נכנסים בשלבי התכנון המוקדמים של הפרויקט העסקה תמיד תהיה רווחית יותר והסיכויים להשבחת הנכס לאחר סיום תהליך הבנייה יהיו גבוהים יותר.