השקעה במשרדים למכירה שונה מהשקעה בנדל"ן למגורים, אך אין ספק שהיא אחת ההשקעות האטרקטיביות המוצעות למשקיעי הנדל"ן. אם תעקבו אחרי שוק הנדל"ן של המשרדים להשקעה, אם תקראו מידע עדכני על פרויקט משרדים למכירה ואם תדעו לאתר את ההשקעה הנכונה, מובטחת לכם השקעת נדל"ן אטרקטיבית, השקעה שתישא רווחים בשתי דרכים, בעליית ערך הנכס ובתשואה הנאה שתקבלו מדמי השכירות החודשיים. 

פרויקט משרדים למכירה נותן לנו אפשרות להכיר סוג נוסף של השקעה נדל"נית אטרקטיבית, השקעה במשרדים!

בעשור האחרון כולם מחפשים השקעות בנדל"ן, ולא בכדי. השקעה מוצלחת בנדל"ן מאפשרת לנו ליהנות גם מתשואה חודשית נאה – דמי השכירות – וגם מעליית ערך הנכס או מהשבחתו.

אפיק ההשקעה במשרדים מאפשר לנו ליהנות מתשואה גבוהה יותר מאשר באפיקים אחרים כמו למשל בנדל"ן למגורים. בעוד שהתשואה השנתית מנדל"ן למגורים עומדת על שלושה עד שלושה וחצי אחוזים לשנה, השקעה בנדל"ן למשרדים עומדת על שמונה עד עשרה אחוז בשנה.

במאמר זה נביא סקירה על פרויקט משרדים להשכרה, נביא מידע שחשוב לדעת, נבחן באיזו שלב של הפרויקט כדאי להיכנס להשקעה ונדבר על המגמות הצפויות בשוק הנדל"ן למשרדים.

פרויקט משרדים למכירה – כל מה שחשוב לדעת

קניית משרד להשקעה דורשת מהמשקיע הון עצמי נמוך בצורה משמעותית מאשר ההון העצמי הנדרש בהשקעה בנדל"ן למגורים. המחירים הנמוכים יחסית של המשרדים, מאפשרים למשקיע להימנע מלקיחת משכנתא או לקחת משכנתא בסכומים נמוכים, ובכך לחסוך תשלומי ריבית גבוהים לבנק המממן.

פרויקט משרדים למכירה מלמד אותנו על הסיבות להבדלים בין המחירים השונים של השקעה במשרדים. ההבדל במחירים בין סוגי המשרדים השונים נובע ממספר גורמים כמו מיקום המשרד, "שלב החיים" של הנכס או הקרקע בעת הרכישה והביקוש הצפוי עבור הנכס. ברור לכולם כי העלות של משרד בתל אביב הנמצא בלב אזור העסקים תהיה גבוהה  בהרבה מאשר העלות של משרד בפריפריה או קנייה של קרקע חקלאית – מתוך הנחה שהיא עתידה לעבור תהליך של שינוי ייעוד ובעתיד ייבנו עליה בנייני משרדים – שתהיה זולה יותר מאשר קניית קרקע למשרדים שכבר עברה תהליך של שינוי ייעוד והיא מאושרת לבניית משרדים.

אם תעיינו בעיון בפרויקט משרדים למכירה תגלו כי בכל רחבי הארץ מוצעים משרדים למכירה, חלקם אטרקטיביים יותר וחלקם פחות, אך השקעה במשרד אשר נמצא במרכז מסחרי הומה אדם מבטיחה למשקיע ביטחון מתוך ידיעה שיהיה קל למצוא שוכרים ושההשכרה תהיה בדרך כלל לתקופה ארוכה.

כאשר אתם רוכשים משרד להשקעה חשוב לקחת בחשבון שתשלום המיסים יהיה גבוה יותר מאשר בנדל"ן למגורים. אמנם, את רוב תשלומי המיסים משלם השוכר, אך בתקופה שבה הנכס עומד ריק, נטל תשלום המיסים ייפול על בעל המשרד, ולעתים הוא עלול להיות נטל כבד.

המחיר של רכישת משרד לא נקבע רק לפי מצב המשרד, כמה מטר מרובע, מצב התחזוקה ועוד, אלא גם לפי תנאים סביבתיים כמו כמה מעליות יש בבניין שבו ממוקם המשרד, האם יש בבניין לובי רחב ידיים ומרשים, האם יש חנייה לבאי המשרד או לחילופין תחבורה ציבורית טובה ועוד.

חשוב לזכור כי על בעל הנכס לתחזק את הנכס. ולכן, ניתנת עדיפות למשרדים הנמצאים בבניינים שאותם מנהלים חברות תחזוקה וניהול. חברות תחזוקה וניהול מציעות יתרון גדול לבעל הנכס והם מורידים ממנו את האחריות היום יומית לתחזוקה מיטבית של המשרד.

פרויקט משרדים למכירה – באיזה שלב כדאי להיכנס להשקעה

קבלנים, יזמים, מתווכי נדלן וכל מי שעוסק בפרויקט משרדים למכירה מציעים משרדים למכירה בכל רחבי הארץ. אך ההשקעה האטרקטיבית והמשתלמת ביותר היא השקעה בשלבי התכנון המוקדמים. כאשר הפרויקט נמצא עדיין על הנייר או בשלבים הראשונים שלו, המחירים יהיו זולים באופן משמעותי מאשר מחירי המשרד כשהפרויקט יושלם.

קחו לדוגמא את פרויקט ח- 500 בחולון שבונה חברת "שבירולנד". תכנית ח- 500 היא חלק ממגמת הצמיחה והתפתחות של העיר חולון והיא משתרעת על שטח למעלה מארבעת אלפים דונם שחלקם מיועדים למגורים, חלקם לפנאי ולבילוי וחלקם למסחר ולמשרדים. קניית משרד בפרויקט ח- 500 בשלב הנוכחי מבטיחה השקעה אטרקטיבית, את עליית ערך הנכס בעוד מספר שנים ותשואה חודשית נאה.

דוגמא מצוינת נוספת היא מתחם ה- 2000 בראשון לציון. אם יש לכם אורך נשימה, ההשקעה במשרדים במתחם – 2000 היא השקעה מצוינת. מתחם ה – 2000 בחולון הוא אחיו התאום של מתחם ה-1000 שההצלחה שלו כבר לא מוטלת בספק. כמו במתחם ה- 1000 גם במתחם ה- 2000 המציע יחידות מגורים שטחי מסחר ומשרדים, הביקוש גדול והתכנונים מתקדמים במהירות רבה.

פרויקט משרדים למכירה – מהן המגמות הצפויות

מנתונים ראשונים העולים מסקירה ראשונית של פרויקט משרדים למכירה עולה כי החל מהמחצית השנייה של שנת 2021 שוק המשרדים חזר למצב שבו הוא היה לפני מגפת הקורונה.

מומחי הנדל"ן צופים כי בעתיד הקרוב נראה חזרה מלאה של העובדים למשרדים. במשבר הקורונה חלק גדול מהמעסיקים אפשרו לעובדים לעבוד מהבית, אך מסקרים שנערכו עולה כי עובדים רבים התקשו לעבוד מהבית לאורך זמן בשל הסחות ופיתויים מרובים, בשל מחסור במשמעת עצמית ובשל געגועים לעבודה במשרד ולמפגש עם עמיתיהם לעבודה, וגם המעסיקים התלוננו על ירידה בתפוקה של העובדים מהבית.

חברות ומעסיקים רבים יחקו את מודל העבודה הנפוץ ברחבי ארצות הברית והם יקימו שלוחות של המשרדים המרכזיים שיהיו קרובות לאזורי המגורים של העובדים כדי לחסוך  מהם את הזמן היקר המתבזבז בדרך לעבודה ובחזרה ממנה.