ישנם ברי מזל שנולדו עשירים, אם אתם אינכם בין ברי המזל , בואו ללמוד איך להתעשר מנדל"ן.

 התעשרות מנדל"ן עשויה להיות משימה קלה יחסית שתיקח זמן קצר, או משימה פחות קלה שתיקח זמן ארוך. הכול תלוי בתזמון ובמימוש ההזדמנויות הנקרות לפניכם, כך או כך בסופו של התהליך תיהנו מהכנסות נאות שגם אם לא יציבו אתכם בסטטוס של עשירים, ודאי תהיו אמידים.

 במאמר זה נציג שני עקרונות להתעשרות בנדל"ן ודרכים לאיתור השקעות נדל"ן מניבות שיעניקו לכם הכנסות נאות בדרך להתעשרות.

איך להתעשר מנדל"ן – אבא עני אבא עשיר – התנ"ך של המתעשרים החדשים

 הספר אבא עני ואבא עשיר שנכתב בידי איש העסקים והסופר רוברט קיוסאקי מלמד אותנו, בין השאר, איך להתעשר מנדל"ן.

 הספר מציג שני עקרונות. הראשון – חשוב להשתמש במינוף פיננסי, כלומר בכסף של אחרים, גם אם יש לכם כסף משלכם,

 השני – לצבור נכסים ולא לעצור. צבירת הנכסים לדעת רוברט קיוסאקי דומה לרכיבה על אופניים, ברגע שאתה מפסיק אתה נופל.

איך להתעשר מנדל"ן – בואו ונצא לדרך

הכלל הראשון של כל מי שרוצה לדעת איך להתעשר מנדל"ן הוא לחפש הזדמנויות של נכסים שניתן להשביח אותם. משקיע נדל"ן לעולם לא יסתפק ברכישה של נכס שערכו קבוע בשוק והוא עשוי להביא הכנסה של חמישה עשר אחוז בשנה.

תשואה של חמישה עשר אחוז בשנה, אינה נחשבת לתשואה טובה. בכל תקופה תידרשו להשקיע בנכס, אם זה בשיפוץ הגג, אם זה בתיקוני אינסטלציה יקרים ועדיין לא אמרנו מילה על התקופות שבהם הנכס עומד ריק משוכרים. אם תיקחו עט ונייר ותחשבו כמה כסף תקבלו אם תרוויחו חמישה עשר אחוז בשנה וכמה כסף תידרשו להוציא על אחזקת הנכס מיד תגלו  שהכנסה של חמישה עשר אחוז בשנה היא לא התשובה לשאלה איך להתעשר מנדל"ן.

השבחה של נכסי נדל"ן יכולה להניב לכם מיד מאות אלפי שקלים. אם תשכילו לקנות נכס נדל"ן בפאתי העיר, בשכונה שעל ידה עתידה להיבנות שכונה חדשה ויוקרתית, כאשר תיבנה השכונה תוכלו למכור את הנכס ברווחים של עשרות אחוזים ואולי אפילו יותר. דוגמה נהדרת לכך היא השקעה בפרויקט מתחם ה- 2000 בראשון לציון הנבנה על יד מתחם האלף בראשון לציון. ההצלחה של מתחם האלף כבר אינה מוטלת בספק ורבים הסיכויים כי מי שירכוש דירה במתחם ה- 2000 יצליח להכפיל ואולי אפילו לשלש את ההשקעה.

 אם תקנו נכס בשכונה ישנה ומוזנחת העומדת לעבור פרויקט של פינוי בינוי, ברגע שהקבלן יציע לכם עסקה של פינוי בינוי, באותו רגע ערך הנכס יעלה בעשרות עד מאות אחוזים. 

אז איך להתעשר מנדל"ן – לחפש ולאתר נכסי נדל"ן שאפשר להשביח אותם!

איך להתעשר מנדל"ן – לרכוש קרקע חקלאית העומדת לפני הפשרה

רכישת קרקע חקלאית עלולה להיות אכזבה וכישלון או הצלחה גדולה. כדי לרכוש קרקע חקלאית העומדת לפני שינויי יעוד מקרקע חקלאית למגורים חשוב להקפיד על מספר כללים:

תמיד עדיף להשקיע בקרקע חקלאית הנמצאת באזורים שבהם יש ביקוש גבוה למגורים.  הביקוש הגבוה למגורים באזור יאיץ את הפשרת הקרקע ויעלה את ערך הקרקע במאות אחוזים.

חשוב לבדוק מהו הסטטוס של הקרקע ועד כמה היא קרובה להפשרה ולקבלת היתר בנייה. ככל שמועד ההפשרה של הקרקע  מתקרב, כך גם ערך הקרקע יעלה בהתאם.

דרך נוספת שתלמד אתכם איך להתעשר מנדל"ן היא לחבור אל הגורמים הגדולים והחזקים בשוק. אם, לדוגמה, איתרתם קרקע חקלאית שמאחוריה עומד יזם גדול בעל השפעה ובעל קשרים או אם הרשות המקומית מעוניינת לקדם את תהליך ההפשרה של האזור, רוצו לקנות מהר קרקע או יחידת דיור באזור.

חשוב לבדוק מי הבעלים של הקרקע העומדת לפני ההפשרה, האם הקרקע נמצאת בבעלות פרטית או בבעלות של מינהל מקרקעי ישראל. תמיד עדיף לקנות קרקע הנמצאת בבעלות פרטית כי כאשר אתם רוכשים קרקע ממינהל מקרקעי ישראל אתם לא רוכשים, אלא חוכרים. ביום שבו הקרקע תופשר לבנייה, מינהל מקרקעי ישראל יהיה השותף שלכם וסביר להניח שהוא יקבל נתח גדול מהרווחים. אז אם אתם שואלים את עצמכם איך להתעשר מנדל"ן – קניית קרקע חקלאית בבעלות מינהל מקרקעי ישראל היא לא הדרך.

כדי לא ליפול בפח חשוב לבדוק היטב את נסח הטאבו לפני שרוכשים קרקע חקלאית ולוודא שהקרקע אינה משועבדת, שאין עליה הגבלות ועוד. ואם בעבר חלו על הקרקע הפקעות, יש לבדוק את היקף ההפקעות ואת ההשפעה שלהם על ערך הקרקע.

הקפידו לקנות קרקע המוגדרת בתוכנית המתאר הארצית כקרקע צהובה. תכנית המתאר הארצית, תמ"א ,35 מגדירה כל סוג של קרקע, יש קרקעות למגורים, יש קרקעות למסחר, יש שטחים ירוקים ופתוחים. קרקע צהובה היא קרקע המיועדת למרקם עירוני ומוגדרת כקרקע למגורים.

 איך לקנות קרקע חקלאית ואיך להתעשר מנדל"ן – להקפיד על תקן 22

תקן 22 הוא תקן שגובש על ידי איגוד השמאים במטרה לתת מידע אובייקטיבי למי שמעוניין לרכוש קרקע חקלאית מתוך תקווה שבעתיד הקרוב היא תשנה את הייעוד שלה ותופשר לבנייה. תקן 22 יעזור לכם להבין מהם הסיכונים ברכישת הקרקע החקלאית ומהם הסיכויים.  זוהי חוות דעת של שמאי מוסמך אשר מנתח את המיקום של הקרקע, את התכנית העתידיות באשר לקרקע, מה שווי הקרקע לפני ההפשרה ומה יהיה השווי שלה לאחר תהליך ההפשרה ומעריך את הסיכויים להפשרת הקרקע.

איך להתעשר מנדל"ן – לחפש הזדמנויות, אך לא לרכוש במחירים זולים מדי

אתם לא החכמים היחידים בשוק, גם בעלי הקרקעות מבינים את ערך הקרקע שלהם. כאשר הם מציעים לכם קרקעות במחירים זולים מדי הם כנראה יודעים שאין סיכויים גבוהים להפשרת הקרקע רוב הסיכויים שבשנים הבאות, אולי אפילו כעבור מספר עשורים, הקרקע לא תופשר לבנייה. 

לסיכום, איך להתעשר מנדל"ן – באמצעות רכישת נכסים במיקום הנכון ובתזמון נכון!

אם תשאלו את כרישי הנדל"ן הגדולים איך להתעשר מנדל"ן הם יענו לכם שיש שני דרכים להתעשר מנדל"ן, באמצעות השבחה של נכסים ובאיתור של קרקעות חקלאיות העומדות לפני שינוי יעוד מקרקע חקלאית לקרקע למגורים.