ההתקדמות המהירה בה מתחם האלף נבנה מתאימה למגמת העלייה המתמדת בדרישה לקרקעות בו. הביקוש אינו מוגבל רק לחברות השקעה גדולות וישנם משקיעים קטנים רבים אשר רוצים לנצל את הפוטנציאל האדיר של המתחם. מאיר צ'צ'קס, מנכ"ל שבירולנד, מסביר כיצד מתאפשר למשקיעים להצטרף ולנצל את הפוטנציאל המטורף של המתחם החדש.

העבודות בקומפלקס האלף היוקרתי מתקדמות ואנחנו שומעים דיווחים על חברות השקעה שזכו במכרזים והבטיחו את החלק שלהן בפרויקט המבוקש. הדיווחים כוללים השקעות של החברות הגדולות במשק כדוגמת קבוצת דיסקונט וקבוצת פרשקובסקי לצד חברות השקעה שונות. הדיווחים על הזוכות האחרונות במכרזים כוללים:

רכישה של כ-12 אלף מ"ר במתחם לתעסוקה ומסחר על ידי קרן Jtlv2 בעלות של כ- 120 מיליון שקלים.
כ-5,000 מ"ר שנרכשו בכ-60 מיליון שקלים על ידי חברת רוגובין.
המטרופולין החדש שממוקם ממערב לאילון מתוכנן לאכלס כ-22 אלף תושבים לצד מאה אלף עובדים ב-1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה, 160 אלף מ"ר אשר יוקדשו למסחר ומלונאות, 5,500 דירות חדשות ו120 דונם של פארקים. מתחם האלף מצופה למשוך אליו תעשיות עתירות ידע, מרכזי מחקר, מוסדות חינוך ותאגידים פיננסיים. עתודות הקרקע מחולקות כך שמחצית מהן יהיו בבעלות פרטית והחצי השני בבעלות עיריית ראשון לציון.

המיקום של מתחם האלף נבחר לאחר תשומת לב רבה אשר הושקעה בעירייה והמתחם נמצא בנקודת המפגש בין מספר נתיבי תחבורה ראשיים באזור. המתחם ממוקם בסמיכות לכביש 441, כביש 6 ותחנת רכבת. המתחם גם נמצא בקרבת התחנות המתוכננות לרכבת הקלה. המיקום של המתחם קרוב למגוון אטרקציות כגון הסופרלנד, היס פלאנט, לייב פאקר ולחוף ימה של העיר.

בניית המתחם החלה ביוני 2016, כאשר בנק דיסקונט זכה במכרז הראשון בשטח של כ-21 דונם. שטח זה, בו העבודות כבר התחילו, מיועד לאכלס את יחידות המטה של הקבוצה ואת בנייני המטה של בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל וחברת כאל.

בקיץ האחרון וועדת המכרזים של עיריית ראשון לציין אישרה את זכייתן של שתי חברות במרכזים במתחם על מגרשים סמוכים. סכומי ההשקעה וגודל השטחים אשר דווחו:

חברת פרשקובסקי זכתה במגרש בשטח של כ-54 אלף מ"ר אשר מיועדים לתעסוקה ומסחר בעלות של כ-80 מיליון שקלים.
חברת אמות זכתה במגרש בשטח של כ-19 אלף מ"ר בעלות של כ-30 מיליון שקלים.
כשיורדים לעומק העניין הביקוש כלל לא מפתיע
רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון מדבר בהתלהבות ואופטימיות בנוגע למתחם החדש ומבטיח כי "מתחם ה-1000 יציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור למתחמי תעסוקה, מגורים ופנאי". "הנגישות התחבורתית שלו בשילוב עם מיקומו הגאוגרפי והתחבורה הציבורית היעילה שעליה אנו עמלים בימים אלה, יהפכו את מתחם ה-1000 למטרופולין החדש של ישראל. המגזר העסקי כבר מביע אמון גדול במתחם ובעיר ראשון לציון, כשהביקוש הרב כמו גם הסכומים שהוגשו במסגרת המכרזים האחרונים מדברים בעד עצמם". בנוסף, ראש העיר מסביר את החשיבות של המתחם עבור תושבי העיר "אחד היעדים העיקריים שלי הוא שתושבי ראשון לציון יוכלו לעבוד בעיר ולא יצטרכו לצאת ממנה, מה שיפתור את נושא פקקים ויספק איכות חיים גבוהה. על כן אני רואה חשיבות עצומה בקידומו של המתחם".

חברת שבירולנד, אשר מתמחה בהשקעות פוטנציאליות ורווחיות, הינה אחת מבעלות הקרקע במתחם האלף המבוקש. "את הפוטנציאל האדיר שמציע האזור הזה זיהינו עוד לפני שפרויקט מתחם ה-1000 יצא לדרך", מאיר צ'צ'קס, מנכ"ל שבירולנד, מספר על תחילת ההשקעה בפרויקט ועל הייחודיות שלו בתור השקעה. "למעשה, את הקרקעות הראשונות שלנו כאן רכשנו כבר לפני למעלה מעשור. מדובר באחד הפרויקטים המרכזיים שמקדמת עיריית ראשון לציון, דבר המפזר את האי-ודאות שמלווה לא פעם פרויקטים מסוג זה ומגביר עוד יותר את הביקוש. זוהי לא עוד השקעת נדל"ן מעורפלת בפרויקט שאולי יקום בעוד כמה שנים ואולי יתמוסס. המשקיעים מבינים שיש פה הזדמנות יוצא דופן והם לא רוצים להישאר בחוץ",
המגרשים המומלצים על ידי מנכל החברה מר מאיר צצקס הינם מגרשי התמורה 509 ו 510 מי שישקיע במתחם ירוויח בענק!!!

המחיר ההתחלתי לקרקעות למשרדים במתחם אשר מציעה חברת שבירולנד עומד על 205 אלף שקלים, מחיר הנמוך בהרבה ממחיר השוק. מנכ"ל החברה צ'צ'קס מסביר כי "בניגוד להשקעה בדירה, המצריכה הון עצמי של למעלה מ-1.5 שקל, בנדל"ן מסחרי ניתן להשקיע גם עם הון עצמי צנוע באופן יחסי, אם משווים את המתחם הזה לתל אביב, הרי שלמרות שגם אנחנו יושבים באזור המרכז, השכירות נמוכה יותר וכך גם הארנונה – ולכך יש משמעות רבה". נתוני החברה מראים כי ההיענות היא עצומה והמתחם אטרקטיבי כל המגזרים "פונים אלינו מכל המגזרים. ההיענות עד כה היא לא פחות ממטורפת, בשלושה שבועות כבר בצענו למעלה מ-100 עסקאות".

ההתמחות של חברת שבירולנד אינה נגמרת בנדל"ן מסחרי והחברה מציעה השקעה גם בקרקעות למגורים במתחם, למשקיעים אשר יכולים להרשות זאת לעצמם, המחיר ההתחלתי של קרקעות אלו עומד על כ-590 שקלים. חברת שבירולנד עושה את כל שביכולתה בכדי לעזור למשקיעים ליהנות מתשואות מרשימות ולהגן על ההשקעה שלהם. החברה משתמשת בשיטת תשלום ייחודית בה העברת התשלום מתבצעת רק לאחר רישום הערת אזהרה בטאבו. חברת שבירולנד מזמינה בעלי קרקעות נוספים במתחם להיכנס איתה להסכמי שיתוף בכדי למקסם את הזכויות והרווחים של כולם.